Poradenstvo pre hypermarkety:)

Autor: Janka Remešíková | 4.2.2011 o 14:03 | (upravené 9.2.2011 o 18:15) Karma článku: 7,42 | Prečítané:  1621x

Ako pravidelný (jedenkrát týždenne) nakupujúci v hypermerkate by som rada dala šéfom týchto obchodov na posúdenie, že či by sa nedalo aspoň v niečom vyjsť v ústrety kupujúcim, ktorým sa nechce strácať čas nakupovaním, ale sú si vedomí, že nakúpiť musia?:) V zmysle hesla: "Nakúp a choď!" Ak by šéfovia chceli vyjsť v ústrety tomuto druhu kupujúcich, tak im rada poradím toto:    

1. Neponúkajte na predaj mandarinky, pomaranče a mrkvu zabalené v oranžových sieťkach. Citróny v žltých, paradajky v červených, uhorky v zelených. Aj tak všetko skúmam, ako by tam ten obal nebol. Nebolo by lacnejšie všetko baliť do priesvitných obalov?
Alebo predávať lacnejšie nie je váš prvotný záujem?:) 

2. Nepremiestňujte tovary z jedného regálu do druhého. Zákazník má rád osvedčené zvyklosti. Ponechajte v tom istom regáli miesto pre ten istý druh tovaru raz pre vždy. Alebo najmenej po dobu predaja toho istého výrobku.

3. Dohodnite si so svojími  producentmi podmienky umiestnenia dôležitých nápisov na danom výrobku. To najdôležitejšie by malo byť umiestnené na najdôležitejšom mieste. A veľkosťou písma tou najdôležitejšou. Ak má producent snahu povedať spotrebiteľovi a vášmu zákazníkovi aj niečo menej dôležité, v pohode mu to umožnite, ale písmom menším ako to najdôležitejšie.

4. Neponúkajte v rôznych formách reklamy niečo, o čom nie ste na stopro presvedčení, že naozaj aj splníte (čakacia doba pri kasách, cena a množstvo sortimentu v reklamnej akcii a pod.)

5. Nesprávajte sa k zákazníkovi ako k niekomu, kto je váš nepriateľ, kvôli ktorému musíte robiť za nízku mzdu veľký počet hodín a že keby nás (zákazníkov)  tam nebolo toľko, tak je tých 8 hodín v robote omnoho prijateľnejších.

6. Povedzte svojím pracovníkom, že keď sa zákazník opýta, kde asi by našiel ovsené vločky alebo jačmenné krúpky, nemali by na neho vyvaliť oči, že to ešte v živote nepočuli a že to asi bude niekde pri strúhanke z rožkov alebo niekde pri ryži a múke.

7. Ponúknite alternatívne obaly okrem igelitiek. Podľa mňa, papier znesie veľa:)

8.  Nenúťte zákazníka, aby vám a vaším pracovníkom pri kase povedal, čo je toto za ovocie alebo aké to asi tak pečivo môže byť. Hlavne teda, aby zákazník povedal presný názov pod akým to predávate. Lebo ak náhodou to zákazník nebude vedieť a pracovník pri pokladni sa netrafí do správneho sortimentu, je takmer isté, že to bude zákazníkovi naúčtované ako ten cenovo "najvýhodnejší" druh pečiva. 

9. Umiestnite pri kasách nápisy: "Prosíme vás, ukážte nám ešte pred uložením nákupu, že vo vašej taške nemáte tovar, ktorý ste si chceli kúpiť u nás":).  Dosť nevhodné je povedať: "Ukážete tú tašku?".  Ja ju radšej ukazujem vždy dopredu, môj muž to nechápe, že čo blbnem a načo ukazujem, keď to nikto nechce:)

10. Nežiadajte od zákazníkov, aby vám umiestnili pri kase za svoj nákup ceduľku:"Obslúžia vás pri inej pokladni" a potom vám vyčítali, že ako ste to tam dali, keď ten pán s tým veľkým nákupom "to" (svoj nákup) tam aj tak vyložil a vy nestihnete posledný autobus alebo obednú prestávku.

Veď predsa preto k vám radi chodíme, lebo ste radi, že tam chodíme:)

Či ...?:))) ( rečou odpočúvanou:) ) 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Koľko vzdelaných a talentovaných ľudí si môže Slovensko odpáliť?

Neútočme na seba, nepoužívajme slovník, ktorý nás vracia do obdobia mečiarovského gádžovstva, povinnosťou politikov je krajinu kultivovať.

PRIMÁR

Prečo by ste nemali ísť spať nahnevaní

Vedci objavili spôsob, ako sa lepšie vyrovnať so zlými spomienkami.


Už ste čítali?