reklama

Dôchodkyňa ako security home:)

Počúvam aj krimi správy, lebo náš TV zatiaľ nemá schopnosť automatického rozlišovania negatívneho a pozitívneho spravodajstva a vypínania zvuku podľa charakteru správy.Často býva o tom, že dôverčiví dôchodci zas naleteli nejakým "sofistikovaným" podvodníkom.No tak ja som úplne opačný prípad dôchodcu:)Po dvoch vykradnutiach bytu v priebehu 2 mesiacov po prvej prezidentskej amnestii ešte za spoločného štátu, po ukradnutí kabelky so všetkým dôležitým z košíka v hypermarkete, po otvorení dverí bytu zúfalo búchajúcemu ozbrojenému lupičovi ... začala som konečne byť menej dôverčivejšia:)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (46)

Podchvíľou niekto telefonuje a pýta sa, či je doma majiteľ telefónnej linky.
Podchvíľou niekto zazvoní a ponúka to a to.
Podchvíľou niekto zazvoní, zaklope a hľadá toho a toho, ktorý sa zaručene nevyskytuje v okolí najmenej 500 m do všetkých svetových strán okolo.

Potom jedného dňa nedávno hneď zrána zazvonili plynári. Úplne neohlásene, z ničoho nič. Boli dvaja, vonku chumelilo ostošesť a oni, že idú vymeniť plynomer za certifikovaný. Nevidela som žiadne auto, mali zelené mundúry so žltým logom SPP a že si mám odstaviť všetky plynové spotrebiče. Čo by som zvládla aj sama, ale len v prípade vypnutia sporáka.
Lenže my máme aj plynový kotol.
Takže mám vypnúť aj ten.
Zasmiala som sa.
Nieže ani len netuším, kde asi sa taký kotol vypína, ale keby som to aj našla, mám od manžela zakázané dotýkať sa takého niečoho kvôli mojej vrodenej schopnosti, že keď sa snažím nasilu vypnúť nejaký neznámy zdroj alebo prístroj, podarí sa mi ho vypnúť nielen vždy, ale obyčajne aj navždy:) 
Keď som plynárom povedala, že kotol neviem vypnúť a mám to aj zakázané, usmiali sa a už si utierali nohy na rohožke pred dverami, že oni mi teda pomôžu.
To som už dvere zabuchla a cez pootvorené okno som im povedala, že manžel je už na ceste a príde o chvíľu. Prišiel, vybavil, plynári boli kupodivu praví, hoci zrovna potom v ten deň večer bolo v správach, že zas niekoho okradli falošní plynári.

Spomenula som si ako niekedy na jeseň prišiel nejaký pán, zazvonil a pýtal sa, či je doma manžel.
"A čo by ste chceli?" - pýtam sa.
"Chcem sa ísť pozrieť ku vám do dvora aký máte priemer rúry na studni" - odpovedal a bolo jasné, že čaká, že ho pozvem ďalej, aby si pozrel a premeral.

Pred domom mal zaparkované auto ale so zapnutým motorom!

"No a čo si myslíte, že ja chcem byť večer v jojke v krimisprávach že "daľšia naivná dôchodkyňa naletela a dobrovoľne pustila do domu neznámeho pod zámienkou ...?!" - aj som trošku zvýšila volume svojho hlasu, ktorý aj v stave najvyššieho kľudu má celkom kvalitne počuteľné decibely.

"Dobre, dobre, tak večer pošlem syna R..., nech mi to zistí ...." - povedal a s nechápavým výrazom nasadol do naštartovaného auta.

Až keď bol za zákrutou, došlo mi ... 

Bol to susedov otec, s ktorým som sa už asi dvakrát predtým rozprávala, ale pri mojej pamäti na tváre a tom počúvaní krimi správ ... som proste nemala šancu:) 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


 

Janka Remešíková

Janka Remešíková

Bloger 
  • Počet článkov:  275
  •  | 
  • Páči sa:  103x

Nežehlím si spomienky, páčia sa mi v takej forme, akú im dal čas. Na to horšie pozabúdam, pekné cítim ešte raz. Zoznam autorových rubrík:  Mnou milovaní ľudiaStalo sa mi ...Moje úvahy o životeBlbostičkyMoji priateliaMoje veršíkyO všeličom možnom...Moje výletyFotoNie celkom vážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu