reklama

Vaľentynek a táčky:)

Moja babka a môj džadek bola celoživotná láska. Jeden pre druhého žili a spravili pre seba aj nemožné. Babka moja ani netušila o nejakom sviatku zamilovaných - o Valentínkovi. Ale svoju lásku prejavila aj na sklonku života. Babke sa podarilo dožiť viac než 83. Už niekoľko rokov pred koncom svojho života ležala na posteli, hlavu mala OK, len to telo ju nejako neposlúchalo. Ležala a ležala, k doktorom ani nechodila, od džadeka mala prvotriednu starostlivosť, dobre jej bolo v tom zle:) Keď už tak asi 5 rokov ležala na posteli a ani poriadne nevedela svoju diagnózu, nezaujímali ju také veci, tak prišli susedy. Paulíno, vstávaj! Tvoj muž je napitý a nemôže domov po svojich!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Babka moja milovaná sa po 5 rokoch "vylihovania" pozviechala z postele. Ani jej to netrvalo tak dlho.
Vyparádila sa do sviatočného.
Na kysuckých kopaniciach bolo v tej dobe v móde: čo najširšiu čiernu sukňu z čo najlesklejšieho materiálu. Bielu blúzku k tomu, čím viac čipiek a ozdobičiek, tým lepšie. Na to pletený svetrík, najmodernejší bol čierny s krásnymi ružovými alebo červenými ružami na ženskej hrudi a okolo pása zelené vyšívky.
Na hlavu šatku. Uviazanú "po babkovsky" - teda pod bradou. Bez tej sa nedalo vyjsť medzi ľudí.
Najsviatočnejšia šatka bola vlnená, mala taký bielo-smotanový podklad a na ňom krásne červené ruže s pravými sýtozelenými listovými tŕňmi:)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja babka vyobliekaná do sviatočného, dala na seba cez plecia sviatočný čierny vlniak a vošla do stodoly.

Vyutierala táčky. Teda fúrik:)

S tými táčkami išla 2 kilometre k šenku, kde bol džadek.

Kamaráti džadekovi jej pomohli džadeka naložiť na tie táčky a babka ho v zime, do svahu hore, do veľkého kopčiska, vyviezla sama bez cudzej pomoci! DOMOV ho doviezla!

Džadeka vyložila z táčiek, postarala sa o neho, prezliekla sa zo sviatočného do domáceho a akoby sa nechumelilo, zas na smrť chorá ľahla na posteľ:)

Neviem, neviem, či to náhodou nebolo niekedy vo februári a zrovna na Valentínka:)

V duchu si tajne myslím, že určite áno, ale babka by povedala, že " na jakego Vaľentynka? To kdo ...?"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Babkinu šatku (áno, tú vlnenú bielu s červenými ružami a zelenými lístkami ) mám jedinú hmatateľnú pamiatku po babke. Je v mojej skrini na poprednom neprehliadnuteľnom mieste a to som zvedavá, či si ju niekedy uviažem na hlavu "po babkovsky" a vezmem k nej táčky a ... pôjdem po ... valentínkovských cestičkách:)

A tu je ten jediný "živý" svedok tej táčkovej lásky:) :  

Janka Remešíková

Janka Remešíková

Bloger 
  • Počet článkov:  275
  •  | 
  • Páči sa:  103x

Nežehlím si spomienky, páčia sa mi v takej forme, akú im dal čas. Na to horšie pozabúdam, pekné cítim ešte raz. Zoznam autorových rubrík:  Mnou milovaní ľudiaStalo sa mi ...Moje úvahy o životeBlbostičkyMoji priateliaMoje veršíkyO všeličom možnom...Moje výletyFotoNie celkom vážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu