reklama

Ako žijem ako dôchodkyňa a ako som žila predtým

Často si vypočujem o dôchodcoch to a to. No a ešte aj to. Aby som nezabudla, tak aj to a to a to. Väčšinou nič pozitívne. Na rovinu hneď v úvode poviem, že povolanie "dôchodkyňa" by som nevymenila za žiadne iné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (233)

No dobre, ešte tak za materskú:-))

Rozdiely dôchodkyne a nedôchodkyne postačia v bodoch. Aby som sa moc nerozkecávala, ako je mojím obľúbeným zvykom. 

Vysvetlivky k rozdielom:

a) JA (dôchodca) budem písať v prvej osobe. 
b) ONA (tiež ja, nedôchodca ), budem písať v tretej osobe. 

1. a) Ráno vstávam, kedy chcem, budík nepotrebujem. 
 b) Vyskočila z postele na povel budíka. 

2. a) Program dňa mi určuje počasie. Je to ten môj najvyšší šéf. Žiadneho iného neposlúcham.
 b) Program dňa mala zmluvne dohodnutý najmenej rok dopredu. Mala istoty života (chá-chá-chá-rehot bez konca nemenovanému! ), nenabúrať auto, neotehotnieť, nerozvádzať sa etc., žiadne mimoriadne rušivé udalosti cca 25 rokov:)

 3. a) na jar a v lete a na jeseň mám vyhradené priemerne 2 hod. denne na záhradu. V zime len odhŕňam sneh.
 b) nikdy nemala čas na nič také. Ráno sadla do auta. Vrátila sa až večer. 

4. a) rodina vždy bola mojou prioritou. Boli časy, že som purušovala toto pravidlo a tým aj zákon mojich priorít. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 b) prioritou proti jej vôli sa stali klienti, práca ... Podľahla tomu. No asi workoholik alebo také niečo. 
 A hlavne, ani nevie prečo:)

5. a) keby mi vtedy dcéry povedali, že budem mať vnúčatká, v rýchlosti by som ani nevedela čo na to povedať.

 b) vnúčatká tejto dôchodkyni prichádzajú na svet presne v tej pravej chvíli. Keď má dosť času to všetko prežívať a nekonečne sa tešiť a tešiť a tešiť z nich. 

6. a) medzi svoje priority som nikdy nestihla zaradiť návštevu lekárov.
 b) veľmi sa ospravedlňuje svojej ZP, že v tomto sa nezmenila. 

7. a) nikdy som nemala dosť času na čítanie kníh. NIKDY DOSŤ.
 b) začína mať dostatok času, ale aj tak nestíha prečítať všetko, čo by chcela.

8. a) nikdy nemala dosť času spracovať archív svojich spomienok. Foto, listy, videokazety atd ...
 b) v tomto sa nezmenila. Niekedy pred spaním sa vsunie do svojich spomienok, tých najkrajších. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama


9. a) nemala som dosť času vypočuť si všetky životne dôležité problémy všetkých ľudí, ktorých som stretla a ktorí sa mi chceli vyrozprávať. Aj ľudí, ktorých som milovala a milujem.

 b) ani teraz nemá toľko času, ale hlavne, že keď nevie poradiť a potešiť a posunúť toho človeka ďalej, nemontuje sa do toho. Naznačuje, že múdrie, ale zas jej až tak netreba veriť:-) 

10. a) mám sa dobre, nič mi nechýba, po ničom netúžim, všetko je tak, ako má byť a som s tým spokojná...
 b) prajem jej, aby jej to, čo napísala v bode 10. a) vydržalo čo najdlhšie, čiže najmenej navždy:-) 

Keď mi niekto povie, že dobre už bolo (počúvam často) alebo nebodaj aj také, že dobre ešte len bude (ani si nepamätám, kedy naposledy som počula:) ), usmejem sa.

Ved dobre je teraz. Tu s ním, s mojím. Tu s nimi, s mojimi. Tu s vami. S vami všetkými.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tu s tým všetkým aj nevšetkým.

A to hovorím už toľko rokov, že si ani nepamätám:)

Samajte. Šeci. 

No áno, aj vy, aj Vy, aj Ty, aj ... každý jeden:-)


 



 

Janka Remešíková

Janka Remešíková

Bloger 
  • Počet článkov:  275
  •  | 
  • Páči sa:  103x

Nežehlím si spomienky, páčia sa mi v takej forme, akú im dal čas. Na to horšie pozabúdam, pekné cítim ešte raz. Zoznam autorových rubrík:  Mnou milovaní ľudiaStalo sa mi ...Moje úvahy o životeBlbostičkyMoji priateliaMoje veršíkyO všeličom možnom...Moje výletyFotoNie celkom vážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu