reklama

Tykanie, vykanie

Stále v tom nemám jasné. Len intuícia funguje. ​Tej sa držím. ​V živote pri osobnom stretnutí. ​Tak ako? Vykať alebo tykať?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (91)

Keď som niekedy v roku 2 000 prišla na net a na tie rôzne Pokecy, tak sa tam všade tykalo, každý s každým.
Nemala som s tým najmenší problém.
​Proste sa tykalo a bola to normálka a bolo to fajn.
Až tu na tomto komunikatívnom kanáli som sa stretla s tým, že niektorí si to proste neprajú, aby sa tykalo.
Beriem.
Aj chápem.
​No ale aj tak sa chcem spýtať, že prečo?
​Vykaním si držím odstup, alebo čo?
​Tykaním ponižujem človeka na úroveň nižšiu ako pri vykaní?

​Priznám sa, že cca pred 40 rokmi mi jedna pani z našej rodinky ponúkla tykanie. Úplne som sa zahanbila, že prečo asi by som mala tykať pani o cca 40 rokov staršej.
​Spýtala sa ma: "A prečo si so mnou nechceš potykať?:"

​Odpovedala som jej: "Lebo si Vás vážim, moc Vás nepoznám, nedokážem tykať ľuďom, ktorí sú tak omnoho staršími odo mňa".

​"No a svojej mame vykáš? Veď je tiež omnoho staršia od Teba podobne ako ja.Tak prečo jej tykáš?"

 Na to som fakt nevedela odpovedať, tak som povedala len to: " Lebo to je moja mama".

​Na to ona mne: "Moja mama bola voľakedy tiež rovnako stará ako Tvoja mama a ja som jej vykala."
​A ja jej: "Že prečo?" 

​"Lebo vtedy to bolo tak, teraz to je tak a niekedy to zas bude inak, ale bude to tak" .
​To bola naša Alimama , tak sme jej hovorili všetci.
​Bola učiteľkou v Trenčíne, celý život mala to isté priezvisko ako ja teraz už mám 40 rokov . 

Bola to veľmi múdra žena, ale aj tak doteraz neviem, že komu tykať a komu vykať, lebo teraz to je tak ... nejako zamotané a premotané.
​Ale vždy sa mi podarilo nejako z toho vymotať:)
Dajte návod !
Budem rada.:)

Tykanie je mi sympatické.
Ale keď je niekomu sympatické vykanie a dá to prijateľne najavo, pridám sa:) 

Janka Remešíková

Janka Remešíková

Bloger 
  • Počet článkov:  275
  •  | 
  • Páči sa:  103x

Nežehlím si spomienky, páčia sa mi v takej forme, akú im dal čas. Na to horšie pozabúdam, pekné cítim ešte raz. Zoznam autorových rubrík:  Mnou milovaní ľudiaStalo sa mi ...Moje úvahy o životeBlbostičkyMoji priateliaMoje veršíkyO všeličom možnom...Moje výletyFotoNie celkom vážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu