reklama

Drobnosti z najjužnejšieho ostrova Európy

Po tej dcérinej sms o výsledku vládnej koalície sa mi domov chcelo vrátiť ešte menej ako pred tou sms. Na dovolenku si nikdy neberiem hodinky, nestarám sa o dátum, nečítam noviny, nesledujem TV. Dvakrát sa mi podarilo dostať na net na polhodinku, ale to len hlavne kvôli tomu, aby som si pozrela novinky na tomto blogu:-).Na skok som si zašla aj po najnovšie politické informácie niekedy pred týždňom a moja prudká asi 5-minútová slovná reakcia skončila, keď mi pán od susedného počítača povedal po slovensky: „Ale pani, už sa toľko nerozčuľujte nad tou politikou ....“.To bolo moje jediné chvíľkové rozčúlenie na celej dovolenke.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Napriek mojej impulzívnosti veľmi rado sa otáčajúcej smerom k negatívnym javom, na dovolenke to neplatí. Negatívne situácie plávajú popri mne bez toho, aby sa ma dotkli. K pohode mi stačí, že mi nedrnčí mobil, že nemusím komunikovať s nikým iným ako s mojím mužom a že si celé dni robím len to, čo chcem ...

Na dovolenke nezobúdzam svojho muža tak zavčasu ako v bežné dni. Viem, že rád dlho spí a tak v prvý deň som ho zobudila až 15 minút pred konečnou hodinou podávania raňajok v hotelovej reštike (9.30). Keďže som nemala hodinky, mrkla som na mobil a zabudla som si spomenúť, že na Kréte je už 10.30. No čo, jedny zmeškané raňajky...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To včera večer bola horšia situácia. Skoro som sa už-už bola pripravená vynadať personálu jedálne (ale po anglicky neviem nadávať tak promptne a kvalitne ako po slovensky:-) ), lebo mi môjho muža vykázali z jedálne. Vraj ma o 5 cm kratšie nohavice ako po kolená. Stačilo mať nohavice presne po kolená, bolo úplne jedno, či to boli rifle potrhané najmodernejším spôsobom (teda s priečnymi trhlinami na oboch stranách zadku a ešte aj na iných miestach), jediným kritériom bola dĺžka nohavíc.  Pritom presne v tých istých nohaviciach chodil na večeru aj 10 dní predtým.

Ale ešte viac ako môjho muža mi bolo ľúto jedného staršieho Francúza. Bol to už na prvý pohľad rodený gentleman, vysoká škola noblesného správania. Biela vyžehlená košeľa. Bledučké kraťasy s čerstvo vyžehlenými pukmi. Elegantné bledé letné sandále, biele ponožky... Len tie nohavice zas o centrimetrík kratšie! Mali ste vidieť ten jeho nechápavý pohľad, keď ho nevpustili do jedálne...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nerozčúlilo ma ani to, keď mi môj muž oznámil, že auto, ktoré sme si požičali (za polovičnú cenu:-) ), by vraj u nás neprešlo technickou kontrolou. Vraj brzda zaberá až na podlahe, tiež mal niečo proti tlmičom ... Prvý deň posadil za volant mňa. Ja nie som ani trošku technický typ a tak som si ničoho zvláštneho nevšimla a prejazdila som v ten deň takmer 400 km ... a že na tej Kréte to nie je ani zďaleka nejaká rovinka!:-).

A viete, čo ma tam najviac pobavilo? Naši susedia, asi nejakí reinkarnovaní Eskimáci alebo obyvatelia Lomnického štítu:-). Mali klímu na izbe zapnutú non-stop; viem to podľa toho, že mi hučala počas celých dní aj nocí, keď sme my mali celé veľké dvere na balkón otvorené dokorán. Keď sme trikrát skúsili tú klímu zapnúť aj my, po pár minútach sme ju vypli, lebo som sa cítila ako v našom byte začiatkom júna, keď bolo vonku 12 a nekúrili nám. Boli chvíle, keď tá večne zapnutá klíma asi vadila aj naším susedom, lebo si aj oni otvárali balkónové dvere:-). Zapnutá klíma a otvorené balkónové dvere do vyše 30 stupňovej teploty – fakt ma napadali myšlienky o šetrení energiou ... ale, ako hovorím, na dovolenke sa miernim vo svojich negatívnych prejavoch:-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najviac ma dojala vďačnosť a pohostinnosť domácich v tých najmenších dedinkách vo vnútrozemí, kde je návštevník vzácnosťou. Okrem objednanej domácej fety sme dostali aj olúpané a pokrájané pomaranče a ja som na cestu dostala čerstvo odrezanú ružičku vo farbách svojej šiltovky:-)

Mojím najväčším luxusom bolo jednanie sa na maličkom dedinskom trhu prostredníctvom tlmočníka. Môj muž vie po anglicky, ale nerád komunikuje. Ja zas rada komunikujem, ale neviem po anglicky. Číslovky ovládam len písmom, slovom len po dva, aj to s chybnou výslovnosťou:-)

Keď sme sa dnes po dlhšom čase vrátili domov, ani sa mi nezdalo, že je to tu také hrozné. V okolí 200 metrov od nášho domu stihli postaviť dve nové benzínky vzdialené od seba 100 metrov s cenami PHL presne navlas rovnakými.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

EURO zdraželo z nejakých 38,20 Sk len na nejakých 39,50.

A pivo v slovenskej reštike stojí okolo 30, kdežto v krétskej taverne stálo len okolo nejakých 3:-)

P.S.: Po domácej cenzúre zverejním aj nejaké foto, ktoré bude určite výrečnejšie ako som ja:-)

Janka Remešíková

Janka Remešíková

Bloger 
  • Počet článkov:  275
  •  | 
  • Páči sa:  103x

Nežehlím si spomienky, páčia sa mi v takej forme, akú im dal čas. Na to horšie pozabúdam, pekné cítim ešte raz. Zoznam autorových rubrík:  Mnou milovaní ľudiaStalo sa mi ...Moje úvahy o životeBlbostičkyMoji priateliaMoje veršíkyO všeličom možnom...Moje výletyFotoNie celkom vážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu